fredag 21. november 2008


Det nærmer seg siste dagene med stormskritt. Fire dager igjen så drar vi fra Ecuador! Vi prøver å tenke minst mulig på det, og bare nyte siste dagene. Mye kommer vi til å savne, og noe kommer vi vel helt ærlig ikke til å savne...tenkte vi ville dele litt av dette med dere...

IKKE SAVNE:

- Rare lukter! Vi nevner:
  Hundekjeks lukt som kommer snikende hver dag fra fabrikken like ved
  Kloakklukt på badet
- Flekkete klær (vaskemaskinene her vaske veldig hardt, men av ukjent grunn går ikke flekkene   av og det kommer nye mistenkelige flekker på klærne)
- Hvitt brød!
- Slibrige kommentarer og hvisling som om vi er kjæledegger
- Tempoet: manana, manana..
- Bussturer på humpete veier med tett luft og høytaleanlegget på høyeste volum. 
  Gjerne visning av groteske kinesiske actionfilmer hele natten som i tillegg er dubbet..
- Eksos og tung luft

SAVNE:

- Mennesknene: de vi har jobber sammen med, pasientene, babyene, barna på Centro Creer,    utsendingene og vennene våre på casa
- Åpenheten, smilene og vennlighten vi har blitt møtt med.
- Caza Alliansa
- Frutabar!
- Frukten: særlig ananasen og babybananer på fruktmaredet!!
- palmene, mangotreet og bassenget på casa
- Været (!?)
- Hushjelpen vår Anna Maria

Gleder oss til hjemme:

- grovtbrød med brunost og melk (klisje, men sant!)
- trening i frisk luft!
- kjøre bil
- dere!
-JUL!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!

Tror dessverre ikke jeg får sett dere før jul, men jeg fører dere helt naturlig inn på "savner-lista" :-)

Vi får ta det etter jul i stedet..

Jeg liker veldig godt innstillingen deres. Ta dag for dag, nyt hver og en av dem og gjør det beste ut av dem :-) Da blir livet langt og godt! Ønsker dere en fortsatt fin tur!

"Expect me when you see me" :-)

Klem fra Knut :-)

Anonym sa...

Tenkte bare eg skulle sende en liten norgeshilsen i disse førjulstider, her eg står å baker flatbrød med bolivia forkle mitt...=) Kos dokkon på tur og velkommen heim=)