lørdag 29. november 2008

Buenos Aires

Vi har nå tilbragt 4 veldige flotte dager i Buenos Aires, Argentinas hovedstad. - En fantastisk by med flott arkitektur, store parker, koselige gater med fine butikker og kafeer og morsomme trær (blå!). Vi har spist sjokoladeis og biff (obligatorisk), sett tango, shoppet litt julegaver og bare slappet av og kost oss. 
Første to dagene sov vi på et backpacker-hostell, Millhouse, som var veldig greit, men som vi torsdag måtte rømme fra da vi hadde vært uten vann i nesten ett døgn. Kloakklukten var da begynt å bli veldig inntrengende.. Siste to dagene har vi bodd på et annet sjarmerende hostell, Telmotango, med sør-amerikas beste senger(!?) Været har vært veldig varierende. Alt fra 40 grader og solskinn til pøsregn og oversvømmelse. Vi har i skrivende stund akkuret kommet hjem fra en heller våt bytur inkludert flere lynnedslag.  Etter mye strev for å få tak i Taxi, kom vi oss på restaurant og deretter "hjem". Denne gangen hjalp det ikke å være gringo og blond. ;)

I morgen skal vi på marked i San Telmo og om kvelden tar vi buss videre til Iguazu, (kjente fossefall). Hvor turen går videre avhenger av hvordan været i Brazil utarter seg. Vi lover å ta forhåndsregler, så alle mammer kan sove godt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

saa br aa hore at dere har det fint:) I dag har grete og jeg vaert hos janeth og laget norsk lapper:)
Kos deg videre med shopping, aashild mork;P
gleder meg til aa lese videre!

Anonym sa...

I dag er det første søndag i advent og den hadde sikkert utartet seg litt annerledes om dere hadde vært her=) Men nyt den fanastiske turen dokkon har og vit at mange ber for dokkon!
Vil benytte anledningen til å SKRYTE!
Syns dere er KJEMPE FLINKE til å skrive blogg! Går over all forventning! Og er utrulig moro å følge med dokk!!!!

Anonym sa...

Hei alle sammen:) Det har tatt litt tid før eg har fått sitt siå dokkas, men te gjengjeld har eg nå lest samtlige innlegg!!!!! Å eg må sei eg e rektigt så imponerte øve dokke alle sammen!! Dokke har vært utrolig flinke og ikkje minst tøffe som klare dette:)Alt dokke har sitt og opplevd har gjort sterkt inntrykk på meg,så eg kan bare tenke meg koss det har vært for dokke!! Åshild V, kan tro eg glede meg te du komme hjem og fortelle meg mye mer og vise bilder. for eg regne med du har tatt ein del:) Men i mellomtidå, så må dokke ha ein utrolig fin tur med månge nye opplevelser!!!!!!!!!!!!!! Klem fra Ann Elisabeth (den gode gamle naboen)

Anonym sa...

Heihei!! Så bra at de kosa deke og nyte livet!! Det e vel fortjent etter innsatsen i Ecuador!! Nyt ferien og livet!! Kos deke masse på kafeer og shopping!!
Glede meg te å sjå deke igjen, nærme seg med stormskritt no!!
KLem!!

Anonym sa...

Nyt fridagane etter kjempeinnsats i Guayaquil. Det er viktig kva de har lært og erfart for eigen del, men samstundes har de greidd å informere og inspirere oss i gamlelandet med bloggane. Me gler oss til å få dokker heim til jul!
Helsing fader J (nei aldeles ikkje Jakob)

Anonym sa...

Kos dokke i Argentina!! Kjenne eg blir ein smule misunnelig, men skal overleve:)

Glede meg te å hørre "live" koss du har hatt det gamle-nabo-Åshild! Kanskje me treffes på jentekveld!
klem fra Janne